10 مورد از بهترين موتورهاي جستجوي سال 2013

۳۶۲ بازديد

10 مورد از بهترين موتورهاي جستجوي سال 2013

اغلب مردم به 290 موتور جستجو احتياج ندارند، به خصوص افرادي كه در استفاده از اينترنت مبتدي هستند. كاربران به موتور جستجويي نياز دارند كه داراي سه ويژگي كليدي زير باشد:

1. ارائه ي نتايج مرتبط (نتايجي كه مورد نظر شما باشد)
2. رابط ساده و مرتب براي خواندن
3. گزينه هاي مفيد براي گسترش و يا محدود كردن جستجو

با توجه به اين معيارها، 10 موتور جستجوي مورد علاقه كاربران را مي توانيم معرفي كنيم. اين 10 سايت جستجو، احتمالا بايد 99 درصد از جستجوي روزانه ي هر كاربر را در برداشته باشند.

تذكر: در اينجا ليستي قابل تغيير از اين سايت هاي جستجو را داريم. سايت هاي زير با ترتيب تصادفي آورده شده اند.

1. Duck Duck Go

در ابتدا، DuckDuckGo.com، شبيه به گوگل به نظر مي رسد. اما پيچيدگي هاي خاصي در اين موتور جستجو وجود دارد كه آن را از گوگل متمايز مي كند. DuckDuckGo، داراي برخي از ويژگي هاي جذاب مانند اطلاعات zero-click است (تا بتوانيد تمام پاسخ هاي خود را در صفحه اول جستجو بيابيد). DuckDuckgo، ابهام زدايي سريعي را ارائه مي كند كه به واضح بيان شدن درخواست شما كمك مي كند و هرزنامه هاي تبليغاتي آن بسيار كمتر از گوگل مي باشد. DuckDuckGo.com را امتحان كنيد. شما احتمالا از اين موتور جستجوي ساده و مرتب، لذت خواهيد برد.

2. Dogpile

سال ها پيش قبل از گوگل، داگپايل، يك انتخاب سريع و كارآمد بوده است. با تغيير زمان و شرايط، داگپايل به نوعي دچار گمناني شد و گوگل تبديل به يك پادشاه گرديد. اما امروزه، داگپايل بازگشته است، با يك شاخص رو به رشد و يك نمايش مرتب و سريع كه شهادتي بر ايام خوب گذشته آن دارد. اگر به دنبال يك موتور جستجو با نمايش دلپذير و نتايج مفيد هستيد، قطعا Dogpile را امتحان كنيد.

3. Ask (يا Ask Jeeves )

Ask/AJ/Ask Jeeves، يك موتور جستجو است كه در دنياي شبكه جهاني وب، قدمتي طولاني دارد. اين رابط فوق العاده مرتب، رقيبي براي ساير موتورهاي جستجوي مهم است و گزينه هاي جستجو نيز در آن به خوبي گزينه ها ي موجود در گوگل، بينگ و يا DuckDuckGo است. نتايج گروه بندي در Ask.com، نكته اي است كه واقعا باعث برجسته بودن اين موتور جستجو شده است. نمايش نتايج در آن مسلما واضح تر و ساده تر براي خواندن نسبت به گوگل، ياهو و يا بينگ است و به نظر مي رسد كه گروه هاي نتيجه، در اين سايت، مرتبط تر به نتيجه ي مورد نظر مي باشند. مي توانيد خودتان Ask.com را امتحان كنيد و آن را با ساير موتورهاي جستجو، مقايسه نماييد.

4. Yippy (يا Clusty )

Yippy يك موتور وب عميق است كه ساير موتورهاي جستجو را براي شما جستجو مي كند. بر خلاف وب منظم كه توسط برنامه هاي ربات، ايندكس گذاري مي شوند، صفحات وب عميق، معمولا براي جستجو، مشكل تر مي باشند و به همين دليل Yippy بسيار مفيد است. اگر شما به دنبال يافتن بلاگ هاي سرگرمي مبهم، اطلاعات مبهم دولتي، اخبار مبهمي كه به سختي يافت مي شوند، تحقيقات علمي و ساير محتويات مبهم مي باشيد، Yippy مي تواند به شما كمك كند.

5. Bing

بينگ، تلاش مايكروسافت در بركناري گوگل است. بينگ از جستجوي MSN، تا تابستان 2009 استفاده مي كرد. اين موتور جستجوي معرفي شده با عنوان "موتور تصميم گيري"، در تلاش براي حمايت از تحقيقات شما با ارائه پيشنهاداتي در ستون سمت چپ مي باشد، در حالي كه به شما گزينه هاي مختلف جستجو را نيز در بالاي صفحه ارائه مي دهد. امكاناتي مانند پيشنهادات "ويكي"، "جستجوي بصري" و جستجوهاي مرتبط" بسيار مفيد مي باشند. بينگ در آينده اي نزديك قادر به حذف گوگل نمي باشد اما قطعا بينگ، يك تلاش ارزشمند است.

6. The Internet Archive

بايگاني اينترنتي (The Internet Archive)، يك مقصد جالب براي دوستداران قديمي وب است. اين بايگاني، تصاويري از سراسر جهان از سال ها پيش تا به امروز را در خود دارد و به ما اجازه مي دهد تا سفري در زمان داشته باشيم و ببينيم كه يك صفحه وب در سال 1999 به چه شكلي بوده و يا اخبار مربوط به طوفان كاترينا در سال 2005 چه بوده است. احتمالا از اين بايگاني نمي شود همچون گوگل، ياهو و يا بينگ، به صورت روزانه استفاده كرد، اما زماني كه احتياج به سفر به گذشته داريد، مي توانيد از اين سايت جستجو استفاده كنيد.

7. Webopedia

Webopedia، يكي از مفيدترين وب سايت ها در شبكه جهاني وب است. Webopedia، منبع دانش نامه ي جامعي است كه براي جستجوي اصطلاحات فني و تعاريف كامپيوتري اختصاص يافته است. مي توانيد معاني اصطلاحات "سيستم نام دامنه" و يا معني "DDRAM" را در اين سايت بيابيد. Webopedia، يك منبع مناسب و كامل براي افراد غيرفني به منظور داشتن درك بهتري از كامپيوترها است.

8. Mahalo

Mahalo، يكي از سايت هاي انساني در اين ليست مي باشد كه با بكارگيري كميته اي از ويراستاران براي وارسي دستي و بازرسي هزاران محتواي آن، اجرا مي شود. به اين معني كه شما نتايج كمتري را براي اهداف خود در Mahalo نسبت به بينگ و يا گوگل پيدا خواهيد كرد. اما بدين معني نيز خواهد بود كه اكثر نتايج بدست آمده توسط Mahalo، داراي كيفيت بالاتر در محتوا و مرتبط بودن با هدف مي باشند (از آنجايي كه ويراستاران انساني بهتر مي توانند قضاوت كنند).

Mahalo همينطور علاوه بر جستجوي منظم وب، پرسش هايي پيشنهادي را نيز ارائه مي دهد. بسته به نوع انتخاب شما از دو جعبه ي جستجو در اين وب سايت، مي توانيد موضوع محتواي مستقيم را داشته باشيد يا پرسش هاي پيشنهادي براي جواب خود را دريافت كنيد.

Mahalo را امتحان كنيد. ممكن است از آن خوشتان بيايد تا اندازه اي كه حتي به يك ويرايشگر آن تبديل شويد.

9. !Yahoo

ياهو چند قابليت است: يك موتور جستجو، يك جمع كننده ي اخبار، يك مركز خريد، يك ايميل باكس، يك دايركتوري سفر، يك مركز بازي و طالع بيني و چيزهايي بيشتر از اين ها مي باشد. وسعت انتخاب اين پورتال، آن را به يك سايت خيلي مفيد براي مبتديان اينترنت تبديل كرده است. جستجو در وب همچنين بايد در مورد كشف و اكتشاف باشد و !Yahoo اين امكان را در گستره ي بزرگي ارائه مي دهد.

10. Google

گوگل پادشاه بلامنازع جستجوي اسپارتان است. در حالي كه تمامي ويژگي هاي مركز خريد ياهو را ارائه نمي دهد، اما صفحات وب سايت بزرگترين فروشگاه هاي امروزي را سريع و مرتبط، در اختيار شما قرار مي دهد. اطمينان حاصل كنيد كه از ويژگي هاي "تصاوير"، "نقشه" و "اخبار" گوگل استفاده كرده ايد. اين ها از برجسته ترين خدمات براي پيدا كردن تصاوير، جهت هاي جغرافيايي و سرخط خبرها مي باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.